Let me tell you

Jag fick frågan om vad jag skulle göra som jag inte berättat, och jag ska åka till Ascot, England som AuPair.

Jag fick förfrågan 22.40 igår och tackade ja idag klockan 14.00 så det gick snabbt.
Jag ska bo hos ensamstående mamman Michelle med hennes 2 barn, Rosie 7 år och Matthew 5 år. 3 dagar i veckan ska jag ta hand om barnen och ta dem till och från skolan, ta hand om dem på eftermiddagen och ge dem mat. 2 kvällar i veckan ska jag passa dem så att Michelle kan gå på gymmet och träffa vänner.

Michelle var en av de härligaste och mest lättsamma människor jag pratat med och jag kommer säkert komma jättebra överrens med henne. Jag ska ju trots allt bo där i minst 6 månader sen får vi se.
Måste säga att det känns skönt att Emmie bor 5 minuter bort från mig och Kajsa kommer nog inte heller vara så långt iväg.
 
Jag åker ungefär 1 vecka efter att vi kommit hem från Thailand, och just nu är det de som känns lite (okej, mycket!) i hjärtat.. Jag ska lämna min trygga vardag här hemma som består av Mie, Sofia, Hence och kaffe varje kväll inprincip. Låter inte mycket men det kommer vara jobbigt att inte få träffa dem varje dag hela våren och sommaren. Ja alla andra med, typ frukostarna/fruncherna hos Emma är ju också en favorit jag kommer sakna.

Men att vara fast här är inget jag vill, som jag sa till en kompis innan; Det finns för mycket att se i världen för att vara hemmakär.
Det står jag fast vid, men att ta steget känns ändå. Och just nu är det otroligt mycket känslor-Thailand i 1 månad som jag sett framemot hur länge som helst och sen bara hem och packa om och säga hejdå till alla och dra igen. Men ni är ju bara 2 timmar bort med flyg för 600 spänn!

Nej nu ska jag lägga ner det sista i väskan inför Thailand imorgon, och det är de jag ska se framemot!!

Följ vår resa på Resedagboken Alias: weebo


PUSS och KÄRLEK!

Kommentarer
Postat av: alec

Vad kul för dig att du ska va au-pair:) Tror det kommer gå super för dig! Ha förjävla roligt i Thailand nu =)

2010-02-22 @ 22:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0